• 02177733340
  • 09122758364
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
رادیو دیجیتال و سیستم ترانکینگ
ورود به فضای حرفه ای در ارتباطات،  به این معنی است که تجهیزات عملیاتی قرار داده شده بر روی وسایل ارتباطی تکامل یافته است زیرا سرویس های سنتی آنالوگ دیگر قادر به پاسخگویی کامل به نیازهای کاربران نیست. تقاضا برای خدمات گسترده تر نیاز به ارتقای فناوری را افزایش داده است و به ناچار این منجر به تعریف مجدد PMR بر اساس فناوری دیجیتال شده است.
 
رادیو های  آنالوگ و خصوصی  (PMR) سال هاست در اروپا از موفقیت بزرگی برخوردار بوده است و به جامعه بسیار گسترده ای از کاربران خدمات ارائه می دهد. رادیو های PMR هم برای استفاده در باند مجاز حرفه ای  و هم در طیف مجاز همگانی  در دسترس هستند، از دستگاه‌های واکی تاکی کم‌هزینه با هدف بازار مصرف  همگانی تا سرویس های حرفه ای ایمنی عمومی و سیستم‌های حیاتی گسترش می‌یابند.
 
Private Mobile Radio  (PMR) - که گاهی اوقات ترانک آنالوگ حرفه ای نیز نامیده می شود - برای کاربران تجاری است که نیاز دارند در فواصل نسبتاً کوتاه با یک ایستگاه مرکزی در تماس باشند - یک نمونه معمولی آن شرکت تاکسیرانی است.
همچنین این سیستم به طور گسترده توسط خدمات اورژانس استفاده می شود. شبکه های PMR از یک یا چند ایستگاه مرکزی و تعدادی سامانه سیار تشکیل شده اند. چنین سیستمی به یک گروه کاری محدود خدمت می کند و معمولاً توسط همان سازمانی که کاربران متعلق به آن هستند اداره می شود .
سیستم‌های PMR از طراحی‌های اولیه خود به سیستم‌های ترانک شده تبدیل شده‌اند که قابل توجه‌ترین آن‌ها TETRA، رادیو Trunked زمینی است. ترانکینگ تکنیکی است که در آن منابع شبکه ارتباطی به اشتراک گذاشته می شود، بنابراین هم انعطاف پذیری و هم صرفه جویی در تخصیص  شبکه فراهم می شود. به طور معمول، یک کانال ارتباطی برای مدت زمان یک تماس اختصاص داده می شود و سپس به طور خودکار آزاد می شود تا امکان استفاده از آن برای تماس دیگری فراهم گردد،  این تکنیک همچنین چندین ایستگاه مرکزی را قادر می‌سازد تا به هم متصل شوند و در یک منطقه وسیع‌تر از یک ایستگاه مرکزی، پوشش ارتباطی ارائه دهند.
 
رادیوهای دیجیتال (DMR) یک استاندارد اروپایی است که توسط ETSI تولید شده است و جایگزین  ورژن دیجیتال  برای PMR آنالوگ تعریف می شود . بازارهای PMR/DMR را می توان تقریباً به سه دسته کلی تقسیم کرد. DMR این قابلیت را دارد که به همه آنها سرویس دهد:
مصارف صنعتی  کوتاه برد
 مصارف کاربردی حرفه ای / تجاری
 مصارف ایمنی عمومی /  حیاتی و ارژانس .
 
DMR یک سیستم انعطاف پذیر است که می تواند در فرکانس های باند شهروند و یا در باند حرفه ای با رعایت شروط  برنامه ریزی فرکانس ملی استفاده شود. و در سه "سطح" توسعه یافته است:

  • Tier I رادیو های بدون لایسنس و یا با لایسنس ارزان قیمت PMR446

  • Tier II رادیوهای ارتباطی با لایسنس و به صورت تک به تک

  • Tier III رادیوهای ارتباطی با لایسنس و به صورت ترانک

 شرکت های پیشرو در این زمینه موتورولا و هایترا هستند و سایر شرکت در رده های بعدی قرار دارند مانند کنوود و ایکوم و تیت .


جهت اطلاع از قیمت و سایر مشخصات بیسیم های دیجیتال لطفا به باکس فروشگاه مراجعه کنید.

 


فروشگاه لوازم مخابراتی

Search

اینستاگرام تهران بسامد مکان

© 2024 کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت ایستگاه شبکه بیسیم می باشد