• 02177733340
  • 09122758364
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
مراقبت های هوایی

مراقبت های هوایی و نظامی

رادیو های باند هوایی

رادیوهای باند هوایی یا اویونیک در درجه اول به عنوان وسیله ای برای ارتباط و ناوبری دو طرفه بین خلبانان و کنترل ترافیک هوایی استفاده می شود. اگر قبلاً هواپیما دارید، خلبانان و سیستم های هوانوردی به اهمیت رادیوهای باند هوایی واقف هستند . رادیوهای باند هوایی در باند VHF کار می‌کنند، و به‌طور خاص برای استفاده در محیط‌های اویونیک کنار گذاشته شده‌اند. به طور معمول بین 108 تا 137 مگاهرتزمحدوده فرکانسی هستند.

رادیوهای باند هوا به COM برای ارتباط صوتی و NAV برای ناوبری تقسیم می شوند.

کانال‌های NAV هنوز برای VOR (VHF Omni Directional Range) استفاده می‌شوند، اگرچه GPS در حال حاضر به طور گسترده در حمل و نقل استفاده می‌شود ولی. VOR نوعی سیستم ناوبری رادیویی کوتاه برد برای هواپیما است که به هواپیماهایی دارای این واحد گیرنده هستند این  امکان  را می دهد که موقعیت خود را تعیین کنند و با دریافت سیگنال های رادیویی ارسال شده توسط شبکه ای از پایلوت های رادیویی زمینی ثابت، موقعیت خود را تعیین کرده و در مسیر باقی بمانند.

جالب است که بدانید ،حدود 3000 ایستگاه VOR در سراسر جهان وجود دارد.

رادیوهای باند هوایی همچنین دارای یک فرکانس اضطراری در 121.5 مگاهرتز هستند که به عنوان پشتیبانی هوایی بین‌المللی (IAD) شناخته می‌شود که به فرکانس اضطراری نیز معروف است. در رادیوهای  باند هوایی این توسط یک دکمه قابل دسترسی است که سیگنال اضطراری را ارسال می کند.

صدور مجوز استفاده ازرادیوهای باند هوایی توسط هواپیمایی کشوری از رایج ترین مجوز رادیویی است و معمولاً به عنوان بخشی از آموزش خلبان برای گواهینامه خلبان خصوصی (PPL) اعطا می شود. خلبانان گلایدر که در فرکانس‌های گلایدر تعیین‌شده کار می‌کنند، تا زمانی که خارج از فرکانس‌های کنترل‌شده فعالیت می‌کنند، از الزام داشتن گواهینامه اپراتور این رادیو معاف هستند.

 همچنین دانشجویان خلبانی نیز تا زمانی که تحت کنترل مربی هستند، معاف هستند. مجوز بستگی به نحوه و مکان استفاده شما از رادیو دارد. اگر از تجهیزات ثابت یا دائمی نصب شده در هواپیما استفاده می کنید، مجوز رادیو هواپیما مورد نیاز است. اگر فقط از رادیو قابل حمل VHF در چندین هواپیما استفاده می کنید، می توانید برای مجوز قابل حمل درخواست دهید. اگر رادیوی قابل حملی دارید که فقط برای یک هواپیما استفاده می شود، باید مجوز رادیو هواپیما را داشته باشید. اگر از تجهیزات رادیویی برای صحبت با هواپیما از زمین استفاده می کنید، باید برای مجوز ایستگاه زمینی هوانوردی درخواست دهید. شما همچنین باید تأییدیه  ناوبری هوایی را دریافت کنید و فرم درخواست برای این امر تکمیل کرده باشید.



کارکنان زمینی  فرودگاه ها معمولاً رادیوهای دو طرفه باند هوای قابل حمل را ترجیح می دهند زیرا می توانند مستقیماً با خلبان در کابین هواپیمای فرود آمده ارتباط برقرار کنند.

برقراری ارتباط رادیویی باند هوایی  قادر به برقراری ارتباط مستقیم با رادیوهای دو طرفه تجاری استاندارد نیستند. با این وجود، اتصال بین دو نوع مختلف رادیویی را می توان با استفاده از پل رادیویی به سیستم هوایی بدست آورد.


شرکت های مخابراتی پیشرو در این مجموعه میتوان از رادیو بیکر و موتورولا و ایکوم نام برد . البته شرکت ایکوم بدلیل تولید این محصول با قیمت پایین ، علاقمندان زیادی در ایران دارد ولی از لحاظ کیفیت رادیو بیکر حرف اول را میزند .


فروشگاه لوازم مخابراتی

Search

اینستاگرام تهران بسامد مکان

© 2024 کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت ایستگاه شبکه بیسیم می باشد